måndag 20 oktober 2008

Solig fisketur och lyckad spelning i Borlänge!

Äntligen Måndag...ja, faktiskt-nuförtiden är det underbart även med Måndagar! Även om vädret kunde varit bättre idag (regn, regn..), men jag och Julia fick en underbar fiskedag i solen igår med vår vän Doffe, som blivit storfiskare på äldre dar...men jag vet inte vem det var som fick de 2 gäddorna igår?? Hursomhelst var det en härlig dag vid Sjöhusen, med fiske, fika och diskussioner om livet (dvs.vilket hockeylag Julia egentligen håller på...när Doffe är med är det naturligtvis Mora, men annars Leksand så klart!) Annars har det varit en skön ledig helg, efter Torsdagens spelning i Borlänge. Det var ett underbart mysigt ställe som heter Wasabryggeriet, trots att det inte var mycket publik kändes det som en succéspelning! Det var jag och Malin Jonsson som körde egna låtar. Vårt band för dagen bestod av mig, Doffe och Karin som för dagen backades upp av Anders Olsson på ståbas och Göran Danielsson på percussion. Väldigt bra akustisk sättning måste jag säga! Låtarna gör sig verkligen rättvisa i denna avskalade sättning!

Inga kommentarer: