onsdag 13 januari 2010

"Snart är jag 37"

Hallå!

Åldersnojan har slagit till på allvar... Fick tidigare i veckan för mig att jag måste skriva en text som handlar om att snart bli 40... En liten hälsning till alla som tycker att 30+are är sååå gamla..vänta ni bara!! När jag sedan skulle spela den på after-skin (för en publik mellan 18-22..) så bytte jag till "Snart är jag 27"... Usch, det är jobbigt det här :)

Nåja, här är några sanningens ord hur det är att vara en gammal man!

Ha det gott alla vänner var ni än är..

/johan


Snart är jag 37

Mitt liv det är färgglatt det har jag förstått,
Jag röstar på rött men jag lever rätt blått
Men jobbar svart gör väl alla ju
Och snart är jag 37…

Skulle vilja bli upptäckt och göra ett ”break”
Men säger till alla att allt sånt är ”fake”
Vill vara poppig men vet jag är slut
Och snart är jag 37…

Har planer på träning, i början vart år
Men sitter hellre vid tv:n än går ut och går
Jag är ganska tråkig det tycker min fru
Och snart är jag 37…

Man skjutsar till dagis, man gnetar och gnor
Man jäktar och stressar på nåt vis man tror
Att allt ska bli bättre man hoppas på tur
Men snart e man 37…

Barnen dom växer och pappa blir trist
Fastän jag gör samma saker som sist
Att pappa är gammal det känns ju rätt surt
Ja, snart är jag 37…

När vi släcker på kvällen som på ren reflex
Så sover vi hellre när vi borde ha sex
När sådant där händer då vet man att nu
Fyller man snart 37…

Om man nån gång vill ta sig ett glas eller två
Så ligger man livlös där dagen därpå
Man borde förstått-det är ej som förut
För snart är man 37…

Jag tänker på jorden och på dess klimat
Jag vill ändra på mycket är nog för lat
Skulle vilja bli bättre men vet inte hur
Och snart är jag 37

Innan du skrattar och hånar min vän
Och tänker att det där är det långt till än
Så ska du veta en dag blir det du
Som snart fyller 37…

För tiden den flyger och snart är den här
Den åldern du hörde i den visan där
Den sången han sjöng på en trist trubadur
Som snart fyllde 37…

Så detta får bli som en grande final
För visan behöver en fin sensmoral
Bli som mig bli en medelmåtta
Nästa år blir jag 38!

2 kommentarer:

P-A sa...

Hej Johan,

Jag gick in på länken via facebook,
och sitter nu här med ett stort leende!
Dina rader träffar mitt i prick, som så många gånger förut, men då kanske mer i musikalisk form...
Jätteskoj att läsa!

Behöver jag säga att jag snart är 38.... :-)

Mvh. P-A Liss

Tårtbakaren sa...

Du spelade denna lila visa mycket bra :) men vad är bilderna på tårtan vi bakade!?!