torsdag 3 september 2009

Cowboyfisk och datorköp..

Ja, då har ännu en vecka flugit fram och det är torsdag! Vart tar all tid vägen egentligen? Nåja, igår var vi faktiskt iväg på en liten kortsemester-vi passade på när mamma åkt till Jönköping på jobb. Vi åkte och hälsade på farfar B i Borlänge! Så där var det full fart från det vi kom tills dess vi åkte..det bästa var nog ändå att Julia fick gå med Ludde i "Snöjet"! Tyvärr lyckades det bli en fajt om "snöjet" precis när vi skulle iväg, mellan Wilma & Julia! Detta löstes dock snabbt och så var dom bästisar-det är härligt med barn! Det blev lite shopping i Borlänge pappa köpte ny mobil (den gamla slängde ju Kajsa i disken...) och ny laptop! Har tänkt på det i flera år så nu slog jag till, det blev en HP Notebook-fråga mig inte varför men efter ett samtal till min expertkompis Anders kändes den rätt! Ska bli skönt att ha med sig ut på spelningar och fördriva tid och få lite arbete gjort under alla j**la resor.. Men såklart visade det sig att jag fått ett demoex. så jag kom inte in på den... Men för en stund sedan fick jag ett samtal från en förtvivlad expedit som tagit fel, av 8 ex tog hon denna..naturligtvis för att jag skulle ha den.. Nåväl, den känns som ny och jag skulle få ett presentkort för besväret så det får väl gå. Den här gången har jag faktiskt köpt till extraförsäkring..både på telefonen och datorn, det känns som det kan behövas.. Kajsa är inne i en "hopplös-period"-hon är i ALLT! I morse började hon med att vända upp och ner på gröttallriken och sedan slänga den på golvet..sedan klättrade hon upp 5 (!!) gånger på bordet-det har Julia aldrig gjort! Och varje gång slutar det naturligtvis med att hon trillar ner och slår sig.. I morse var en sådan där härlig morgon som man utan vidare skulle kunna sälja till Strix television som underhållande morgonsåpa-förutom Kajsas gröt & klätteräventyr gjorde storasyrran "2:an" i byxan..och man kan inte bli arg på henne när hon tittar upp med sina hundögon och säger.."oj då, pappa, Julia inte duktig.." För hon har varit fantastiskt duktig, med undantag för några småolyckor har hon varit blöjfri hela veckan!! Men det är så typiskt att det ska hända precis när man skulle varit på dagis för en timme sen... Ja, ni hör-underbart att vara hemmapappa! Har någon förresten några enkla lunchtips får ni gärna dela med er! Med betoning på enkla! För det ska gå fort! Skickar med ett till er så ni känner att ni får ngt tillbaka!


Cowboyfisk
1 torskpaket
2 dl. Craime Fraiche
1, 5 dl. ost
1 msk tacokrydda
Pressad potatis

Blanda i tacokryddan & Craime Fraichen i en skål och riv sedan osten och blanda till en smet. Lägg fisken i en smord form och häll på "smeten". In i ugnen i 20 min på 225 Grader. Severa med pressad potatis! Mmmm.. Supergott och framförallt Superenkelt!

/johan

1 kommentar:

Danstanten sa...

Barn ÄR toppen när dom sover.
Skojar bara.Era prinsessor e så goa.
Tack för en trevlig stund i lekparken/Solveig