fredag 4 september 2009

Konsert i Sälen..

Regn, regn, regn..ja, vi har hört det förr den här sommaren.. Det känns som vi haft mest regn av alla här i Västerdalarna. Och idag regnar det också..håller tummarna för att det ska bli något uppehåll så vi får gå på promenad, känns som både jag och tjejerna skulle behöva det!

I går hade jag konsert med egna låtar i fjällkyrkan i Sälen. Fantastiskt kul! Fullsatt kyrka (130 pers) med en perfekt lyssnande publik! Det som var extra kul var att dom kom från hela Sverige i och med att det vara mycket fjällturister. Det var också många som kom fram och pratade efter konserten och ville ha skivor-och hade jag med några skivor...nej! Dom glömdes hemma! Så jag fick ta upp beställningar så idag ska det skickas skivor till; Nynäshamn, Stockholm, Leksand, Koler(!?), Källby, Vallentuna mfl.. Det känns bra att det blir lite spridning på dom! Naturligtvis frågade folk om dom nya låtarna fanns med på skivan! Vilket egentligen är bra för då vet man att man är på rätt väg med det nya materialet också! Så nu ska jag banne mig börja jobba igång arbetet inför nästa platta! Annars var det kul att spela ihop med Jan Hars igen! Doffe skulle ju egentligen ha varit med, men han fick hoppa in istället för mig i Partypolarna istället när en spelning dök upp i Jönköping när konserten redan var bokad och annonserad sedan länge. Men det var kul att spela med gamle Hars igen och med Tomas Andersson på cello fick sångerna en nytändning! Kul! Jan hade med kamera så jag hoppas snart kunna lägga ut några bilder från konserten!

Annars konstaterar jag att Leksand idag gick ut med att dom värvat Tomas Rhodin, den gamle färjestadsbacken. Om det kan man väl tycka mycket, men jag konstaterar att det är en rutinerad klassback med spelsinne som nog kommer ha mycket att lära våra juniorer! Leksand skulle nog dessutom egentligen behöva en center med tanke på att vi tappat 3 toppcentrar (Karlberg, Doell och Green) plus att det inte blev något med Jamie Johnson. Men det kommer nog..känns som att man lärt sig av gamla misstag och försvaret var ju det som var svagheten ifjol så det här kan nog bli spännande! Man är väl optimist..(som alla andra år..) -Elitserien here we come!! ;)

1 kommentar:

gaspode sa...

Jadu Johan, Rhodin kan nog bli nyttig men visst behövs det en center och det ser väl halvklent ut på marknaden. Nordqvist hade ju varit kanon men det verkar ju som 82:orna har nån pakt för varenda jävel spelar ju, eller har spelat i Brynäs. Bara att hopppas att dom är rädda om dagens juniorer...