lördag 5 september 2009

Jag är på väg..

En liten låt om längtan..och regn.. Den kom till under en av alla långa resor genom vårt avlånga land. Kan väl även vara en liten resa i livet.. Kommer också på nästa platta.. Här är texten så länge! Ha en trevlig helg!/johan

Jag är på väg

Regndroppar rinner på rutan
Åker buss mot en spelning nån´stanns
Tittar ner på en bil vi passerar
Jag ser hennes hand där i hans

Jag tänker på livet därhemma
Där egentligen jag borde va´
Jag är halv här på vägen jag färdas
Det finns ingen mer del ni kan ta

Jag är på väg – jag är här var är du
Jag är på väg – finns ingen väg tillbaks nu

Långt bort mellan molnen syns solen
Sällsamt vackert precis som på kort
Sensommarkväll här i Sverige
Och som vanligt har sommarn´ gått fort

Jag vet att det är jag som bestämmer
Och jag ser allt så tydligt just nu
För det finns ingen glöd, ingen längtan
Nej, den enda jag saknar är du

Jag är på väg – jag är här var är du
Jag är på väg – finns ingen väg tillbaks nu

Men jag vet att det kommer en morgon
Liksom natten har resan ett slut
Och ikväll när jag vinkar mot himlen
Känns allt närmare än nån´ gång förut

Jag är på väg – jag är här var är du
Jag är på väg – finns ingen väg tillbaks nu

2 kommentarer:

Danstanten sa...

Jättefin text nu ser jag fram emot att höra dig sjunga den/Kram Solveig

Anonym sa...

Talande, fina rader.

http://tornadob.blogspot.com/